Nielsen får wild card till Wimbledon
Nyheter
Nielsen får wild card till Wimbledon
Datum juni 20, 2018

På onsdagen delades wild card ut till Wimbledons dubbelturneringFrederik Nielsen och dubbelpartnern Joe Salisbury är ett av sex par som kan börja ladda för Grand Slam-turneringen. Nielsen/Salisbury vann så sent som i lördags challengerturnerningen Nature Valley Open i Nottingham – parets andra raka titel i Storbritannien. I finalen besegrades Austin Krajicek, USA/Jeevan Nedunchezhiyan, Indien, med 7-6, 6-1.

  Nielsen/Salisbury bjöd på ett par sköna dubbelmatcher på gräset i Nottingham och inledde med att besegra tredjeseedade brittiska paret Luke Bambridge/Jonny O´Mara med 6-4, 6-0. Sen följde två tuffa matcher som avgjordes i supertiebreak. I kvarten väntade Jonathan Erlich, Israel/Jurgen Meltzer, Österrike, och den matchen vann Nielsen/Salisbury med 6-4, 5-7, 10-7. I semin mot förstaseedade Ken Skupski/Neal Skupski, Storbritannien, tappade det dansk-brittiska paret första set, men vände och vann med 2-6, 6-4, 15-13.
I singel kvalade Frederik in, men åkte i första rundan mot spanjoren Adrian Menendez-Maceiras (4-6, 6-7). 78-rankade Alex Di Minaur, Australien, vann turneringen.

Nielsensalis
Joe Salisbury och Frederik Nielsen vann dubbeln i Nottingham. Foto: LTA

LTA

@the_LTA

“It’s amazing to win the title!”@joesalisbury92 and @freddienielsen enjoy that winning feeling at the ! ??

Inbäddad video

16 personer pratar om detta

ATP_Challenger_Tour_logo

Resultat Nature Valley Open här.
Wild Card till Wimbledon här.

Tidigare nyheter
Lediga platser i Fair Plays padelskola
Lediga platser i Fair Plays padelskola – träna med några av Sveriges bästa tränare!...
STA TEAM TRÄNING
STA TEAM TRÄNING För juniorer som vill avancera till internationella turneringar (12-18 år) Träningstid...
Platser kvar i Fair Plays tennisskola!
Platser kvar i Fair Plays tennisskola! Vardagar kl. 15.00 finns lediga platser för barn...
Ny tävlingsaktivitet på Fair Play – Ranking Padel
Nu startar Fair Play TK och Ranking Padel ett samarbete med målsättningen att öka...